صرافی تاجمیر

شرکت تضامنی تاجمیر ریاحی و شرکا در سال ۱۳۸۶ پس از اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی ایران در شهر اصفهان با شماره ثبت ۳۴۱۸۶ تاسیس و راه اندازی گردید. در این سال ها، صرافی تاجمیر با بهره مندی از امکانات گروه تاجمیر ریاحی، در ارائه خدمات ارزی در عرصه بین المللی، هوشمندانه به جلو حرکت کرده و با استفاده از توان تخصصی خود در داخل کشور و اخذ مجوزهای مورد نیاز، گستره فعالیت های خود را به طور مستمر توسعه داده است. این شرکت با رعایت کلیه مقررات عرف و بین المللی و استفاده از قابلیت های حرفه ای خود به خصوص در کشورهای کانادا، امارات و هنگ کنگ، توانسته نقش بسیار موثری در پیشبرد فعالیت های اقتصادی داشته باشد.

از ویژگی های منحصر به فرد این شرکت، ارتباط مناسب با شرکت ها و مجموعه های بزرگ کشور و بانک های تراز اول داخلی و بین المللی است. همچنین صرافی تاجمیر مفتخر است با استفاده از فضای مجازی و ارائه خدمات الکترونیکی و به لطف تجربه و تخصص مدیران مجرب خود، خدماتی شایسته و دائمی را به هموطنان عزیز و فعالان اقتصادی داخل و خارج از کشور ارائه نماید. همکاری با اکثر صرافی های معتبر و مجاز در تهران و سایر کلانشهرهای کشور و برخی کشورهای دیگر و استفاده از جدیدترین خدمات بانکی از سایر مشخصه های این صرافی است.

صرافی تاجمیر با برخورداری از ده ها پرسنل متخصص با تحصیلات عالیه در داخل و خارج از کشور، علاوه بر ارائه انواع خدمات ارزی، در عرصه جهانی نیز توانسته با استفاده از روش ها و ابزارهای مالی، امکانات ویژه ای جهت جلوگیری از ضررهای احتمالی و حتی ایجاد سودآوری فراهم آورد. امروزه با متحول شدن تبادلات ارزی، داشتن مشاوری حرفه ای در زمینه فعالیت های مالی بین المللی، برای شرکتهای تجاری و بازرگانی که خدمات و محصولات خود را در بازارهای جهانی عرضه می کنند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

موسسین صرافی همواره معتقدند رشد هر موسسه اقتصادی نه تنها بر ارائه خدمات مناسب و حرفه ای به مشتریان و رعایت اصول و قوانین بین المللی، بلکه بر آینده نگری و نوآوری در ارائه خدمات و محصولات جدید استوار است. بر اساس همین اعتقاد، صرافی تاجمیر در دوره کوتاه فعالیت خود، توانسته از ساختار یک صرافی سنتی به موسسه ای جهان تراز با ارائه خدمات گوناگون مالی و برخورداری از برترین استانداردها و روشهای بین المللی ترقی نماید.

طبقه بندی موضوعی

یکی از مهمترین قراردادهای یک شخص در طول زندگی، معاملات مربوط به نقل و انتقال اموال غیر منقول است. بدیهی است هدف فروشنده از انعقاد قرارداد بیع مال غیر منقول، رسیدن کامل به تمامی ثمن معامله در موعد توافق شده است و هدف اصلی خریدار، رسیدن به تصرف مادی (تحویل) و تصرف حقوقی (مالکیت) مال غیر منقول است اما ظاهرا همه خود را در انعقاد این گونه قرارداد ها صاحب نظر می پندارند و متاسفانه قشر عظیمی از مردم نسبت به انعقاد قرارداد بیع مال غیر منقول با نوعی سهل گیری و مسامحه توام با رودربایستی با طرف قرارداد رفتار می کند و به قرارداد هایی چاپی مورد استفاده مشاوران املاک اعتماد می کنند آنچنان که گویی اگر قرارداد در بنگاه مشاوران املاک و در نسخه های چاپی منعقد شود رسمیت پیدا نمی کند؟! و متعاملین آسوده خاطر نمی شوند! البته که همه این ها ناشی از سوء مدیریت و تصمیم گیری های غلط مسئولین امر در سال های متمادی است.

بهتر است نگاهی به انبوه پرونده های ناشی از اختلاف های طرفین قرارداد در طول چند دهه اخیر بیاندازیم که افراد زیادی را سرگردان دادگاه ها کرده است و انرژی زیادی از دستگاه قضا هدر داده است. آیا جز این نباید نتیجه گرفت که نه متصدیان بنگاه های معاملات ملکی صلاحیت حقوقی و عملی انعقاد قرارداد دارند و نه قرارداد های چاپیشان تضمین کننده حقوق طرفین عقد است؟

قانون تجارت و قانون راجع به دلالان مصوب 1317 و آیین نامه مربوط به آن مصوب 1319 برای مشاوران املاک شانی به جز وساطت و رساندن خریدار به فروشنده به هم قائل نشده است و رویه غلط و انعقاد قرارداد (مبایعه نامه) توسط ایشان، مستند به قانون نیست.

اگر خوانندگان این سطور کمی تامل نمایند یا تجربه برخورد داشته باشند، این موضوع را تایید می کنند که متصدیان بنگاه های معاملات ملکی - با نهایت احترام به آن ها - بعد از رساندن خریدار به فروشنده به هم، فقط جای خالی نسخه های چاپی را با ذکر اسامی طرفین و موضوع معامله و ثمن پر می کنند! فقط همین.

یکی از همکاران وکیل نقل می کرد که برای انعقاد مبایعه نامه ای به یکی از این بنگاه ها مراجعه کردم علی رغم این که رضایت بدان نداشتم ولی چون خریدار ملک، شخصی عامی و کم سواد بود و اصرار بر به انعقاد قرارداد در بنگاه املاک داشت به ناچار و ناگزیر به این غلط تن دادم اما وقتی شروط چاپی را مطالعه کردم با شرطی برخورد کردم که در صورت وصول نشدن هر کدام از چک ها به صحت قرارداد لطمه ای وارد نمی شود. چون این شرط را خلاف مصلحت خود می دانستم، از متصدی محترم مشاوره املاک خواستم که این شرط خط بزند و چنین بنویسد که در صورت پاس نشدن هر یک از چک های خریدار به هر دلیل چه توسط فروشنده یا شخص ثالث، فروشنده حق فسخ قرارداد را ظرف 10 روز از تاریخ صدور گواهی نامه عدم پرداخت دارد و ضمنا در فاصله بین انعقاد قرارداد تا وصول کامل چک ها خریدار حق فروش مبیع را از خود ساقط کرد...

اما او پس از گوش دادن به حرف های اینجانب قیافه ای حق به جانب گرفت که این قرارداد ها رسمی است و امکان خط زدن شروط آن وجود ندارد! و مگر شما نمی دانید تا چک ها پاس نشود خریدار نمی تواند ملک را به دیگری بفروشد؟!

همکار وکیلمان می گفت بحث کردن را جایز ندانستم و به بهانه ای جلسه را ترک کردم. حال شما خود حدیث مفصل بخوانید از این مجمل.

همانطور که اشاره شد گواه ادعای نگارنده مبنی بر این که قرارداد های چاپی مورد استفاده مشاوران املاک بسیار نا کارآمد و متصدیان این املاک صلاحیت علمی تنظیم قرارداد را ندارند، پرونده های بی شمار دهه اخیر دستگاه قضا است که از نگارش بد، اشتباه، مبهم یا ناقص مبایعه نامه ها نشات گرفته است. بپذیریم که قرارداد نویسی امری تخصصی است گذشته از این باید به قواعد عمومی قرارداد ها و قواعد خاص یک قرارداد آگاهی داشت. تجربه و هنر شخصی نویسنده قرارداد بسیار اهمیت دارد.

هزار نکته باریکتر ز مو این جاست                                 نه هر که سر بتراشد قلندری داند

در کتاب خوب "ریسک معاملات املاک با اسناد عادی" نوشته جناب آقای حسین رضوان خواه، مطلبی را خواندم که برای اینجانب بسیار تاسف آور بود. در صفحه 193 و 194 این کتاب آمده است که در سال 1388 بررسی آماری از اتحادیه معاملات املاک استان قم در خصوص میزان تحصیلات مشاوران املاک دارای مجوز انجام شده است که 54/3 درصد آن ها تحصیلات زیر سوم راهنمایی داشتند!


وکیل خانواده پارسای- http://parsaylawyers.com

تهران - میدان صادقیه - بلوار آیت اله کاشانی - نرسیده به مهران -پلاک 91 - ساختمان مهر - طبقه چهارم - واحد 13


44033677

44963487

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۰
sarafi sa

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی