صرافی تاجمیر

شرکت تضامنی تاجمیر ریاحی و شرکا در سال ۱۳۸۶ پس از اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی ایران در شهر اصفهان با شماره ثبت ۳۴۱۸۶ تاسیس و راه اندازی گردید. در این سال ها، صرافی تاجمیر با بهره مندی از امکانات گروه تاجمیر ریاحی، در ارائه خدمات ارزی در عرصه بین المللی، هوشمندانه به جلو حرکت کرده و با استفاده از توان تخصصی خود در داخل کشور و اخذ مجوزهای مورد نیاز، گستره فعالیت های خود را به طور مستمر توسعه داده است. این شرکت با رعایت کلیه مقررات عرف و بین المللی و استفاده از قابلیت های حرفه ای خود به خصوص در کشورهای کانادا، امارات و هنگ کنگ، توانسته نقش بسیار موثری در پیشبرد فعالیت های اقتصادی داشته باشد.

از ویژگی های منحصر به فرد این شرکت، ارتباط مناسب با شرکت ها و مجموعه های بزرگ کشور و بانک های تراز اول داخلی و بین المللی است. همچنین صرافی تاجمیر مفتخر است با استفاده از فضای مجازی و ارائه خدمات الکترونیکی و به لطف تجربه و تخصص مدیران مجرب خود، خدماتی شایسته و دائمی را به هموطنان عزیز و فعالان اقتصادی داخل و خارج از کشور ارائه نماید. همکاری با اکثر صرافی های معتبر و مجاز در تهران و سایر کلانشهرهای کشور و برخی کشورهای دیگر و استفاده از جدیدترین خدمات بانکی از سایر مشخصه های این صرافی است.

صرافی تاجمیر با برخورداری از ده ها پرسنل متخصص با تحصیلات عالیه در داخل و خارج از کشور، علاوه بر ارائه انواع خدمات ارزی، در عرصه جهانی نیز توانسته با استفاده از روش ها و ابزارهای مالی، امکانات ویژه ای جهت جلوگیری از ضررهای احتمالی و حتی ایجاد سودآوری فراهم آورد. امروزه با متحول شدن تبادلات ارزی، داشتن مشاوری حرفه ای در زمینه فعالیت های مالی بین المللی، برای شرکتهای تجاری و بازرگانی که خدمات و محصولات خود را در بازارهای جهانی عرضه می کنند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

موسسین صرافی همواره معتقدند رشد هر موسسه اقتصادی نه تنها بر ارائه خدمات مناسب و حرفه ای به مشتریان و رعایت اصول و قوانین بین المللی، بلکه بر آینده نگری و نوآوری در ارائه خدمات و محصولات جدید استوار است. بر اساس همین اعتقاد، صرافی تاجمیر در دوره کوتاه فعالیت خود، توانسته از ساختار یک صرافی سنتی به موسسه ای جهان تراز با ارائه خدمات گوناگون مالی و برخورداری از برترین استانداردها و روشهای بین المللی ترقی نماید.

طبقه بندی موضوعی

۱۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

قیمت سکه بعد از چند روز افزایش در پایان معاملات روز سه شنبه خود دچار افت ۳۰.۰۰۰ ریالی شد و در قیمت ۱۲.۲۴۰.۰۰۰ریال قرار گرفت. همزمان قیمت دلار نیز همین منوال سکه را به خود گرفت و این ارز پرتقاضا همانند روزهای گذشته خود دچار افت ۷۰ ریالی شد و به قیمت ۳۷۴۷۰ ریال رسید. اما در مورد افت قیمت طلای داخلی در بین فعالان این عرصه نظرات مختلفی جاری است.

در این بین عده بر این باور هستند که قیمت سکه از سوی سرمایه گذاران و معامله گران بزرگ کنترل می شود. استدلال این گروه از قیمت اونس طلای جهانی نشات می گیرد. با توجه به قیمت افزایشی که اونس در هفته اخیر به خود داشت اما شاهد این ماجرا بودیم که معاملات روز سه شنبه سکه دچار افت قیمتی شد و روند صعودی خود را از دست داد. به طور نمونه در واپسین ساعات معامله اونس جهانی قیمت ۱.۲۸۵ دلار به ثبت رسید که روند افزایشی در قیمت اونس به آغاز معاملات داشت. با تمام این تفاسیر بهای سکه برخلاف اونس جهانی حرکت کرد و روند نزولی به خود گرفت.

همین ماجرا این شائبه را در بین فعالان بیشتر نمود که بازار بیشتر تحت تاثیر نفوذ معامله گران و سرمایه گذاران بزرگ است. اما به اعتقاد برخی دیگر از فعالان، بازار سمت و سو به عوامل بنیادی دارد. استدلال آنها به این است که قیمت طلا در پایان معاملات روز گذشته تفاوت آنچنانی با آخرین روز معاملاتی خود نداشت. به عقیده این دسته از معامله گران اونس باید شتاب بیشتری را تجربه می کرد. اما عملا این اتفاق روی نداد و قیمت آن رشد ناچیزی داشت و علت افت سکه را این عامل عنوان کردند.

از این دو استدلال عنوان شده به عقیده کارشناسان این حوزه استدلال دوم یعنی بازار تحت عوامل بنیادی در حال حرکت است بیشتر به مذاق معامله گران خوش آمده و این را می توان در نحوه انجام معاملات آنها دید. لذا علاقه به افزایش خرید بدون افزایش قیمت چشمگیر داشتند.

www.tajmirexchange.com

صرافی تاجمیر- http://tajmirexchange.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۱۸
sarafi sa

اهمیت دلار در اقتصاد ایران به حدی است که می توان آن را همانند نرخ بهره پایه در اقتصاد کشورهای توسعه یافته دانست. دلار و پیش بینی آن برای ماه ها و روزهای آینده به عنوان یک متغیر کلیدی از آن جهت حایز اهمیت است که می تواند بر بسیاری از متغیرهای اقتصادی کشور همانند تورم، صادرات و واردات و تغییرات قیمتی سکه، مسکن و ارزش سهام شرکت ها اثر بگذارد. شرکت های صادرات محور بخش قابل توجهی از سودهای خود را در گرو نرخ دلار می بینند، لذا پیش بینی روند قیمت این ارز چالش برانگیز در اقتصاد ایران از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. با آغاز به کار دولت یازدهم دلار در یک کانال رو به رشد قرار گرفت. به هنگام به مسند نشستن روحانی به عنوان رئیس جمهور، قیمت دلار تقریبا نزدیک به ۲۸.۵۰۰ ریال بود.

با توجه به سیاست های این دولت در مدت زمانی که از عمر آن سپری می شود، قیمت دلار به محدوده ۳۸.۰۰۰ریال رسیده است. البته هرگاه دلار خواست از این محدوده قیمتی تجاوز نماید نتوانست و این امر به خاطر نقش نظارتی که بانک مرکزی به عنوان بازارساز داشت. با عرضه هایی که در بازار انجام می داد مانع از رشد بی رویه قیمت می شد. حال باید دید سیاست دولت برای سال ۹۶ چیست. آیا دلار می تواند این کانال قیمتی را شکسته و به محدوده ۴۰.۰۰۰ ریال ورود نماید. اگر این مهم به وقوع بپیوندد در روزها و ماه های آینده باقی مانده سال ۹۶ دلار آبستن چه اتفاقاتی خواهد بود.

برای پاسخ به این سوالات باید دید چه عوامل اثرگذار مهمی در سال ۹۶ بر روی قیمت دلار اثر گذار خواهد بود. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران می توان مهمترین عوامل اثرگذار بر قیمت دلار در سال جدید را در چند عامل خلاصه نمودند: ۱- نحوه واکنش ایران به تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران ۲- نحوه واکنش دولت آمریکا به توافق نامه هسته ای ۳- اجرای سیاست یکسان سازی ارز ۴- انتخابات ریاست جمهوری پیش روی کشور که بی تردید مهمترین عامل برای تعیین نرخ ارز خواهد بود و باید دید چه شخصی به عنوان رئیس جمهور آینده ایران معرفی خواهد شد. متغیرها نشان می دهد واکنش شاخص بازار ارز در روزهای ثبت نام انتخاباتی سال ۹۶ به نسبت دوره قبل کاهش قابل توجهی پیدا نموده است. بیشترین نوسان دلار در این مدت ۷۰ ریال بوده است اما در دوره ی گذشته بیش از چهار برابر این مقدار بوده است دلیل این موضوع بالا رفتن اطمینان و کاهش ریسک ها نسبت به داخل و خارج بوده است.

این از مهم ترین دلایلی است که سبب ثبات بازار در این مقطع حساس انتخاباتی شده است. در سال ۹۲ شاهد آن بودیم که با روی کار آمدن دولت روحانی به عنوان یک دولت میانه رو، نرخ ارز یک روند نزولی و کم نوسان را به خود دید. حال اگر یک دولت اصول گرا و یا به طور کل دولتی تندرو در انتخابات بعدی بر مسند ریاست جمهوری تکیه زند طبیعتا سیاستی متفاوت با توافق برجام و توافق هسته¬ای خواهد داشت و همین عامل خود سبب رشد قیمت دلار و خروج از کانال فعلی خواهد شد و رسیدن به قیمت هایی حتی در حدود ۵۰.۰۰۰ ریال دور از ذهن نخواهد بود. اما اگر پیروزی در این انتخابات نصیب آقای روحانی گردد خواهیم دید ایشان تمایل زیادی به یکسان سازی نرخ ارز خواهند داشت. البته نحوه اجرای این تصمیم بزرگ نقش بسیار بزرگی در آینده قیمتی این ارز نمایان خواهد کرد. باید دید چه نرخی در این یکسان سازی در انتظار دلار خواهد بود. البته طبق پیش بینی ها این رقم زیر ۴۰.۰۰۰ریال خواهد بود که اگر این نرخ اعمال شود، استقرار و حفظ قیمت در این کانال بعید و دور از ذهن به نظر می رسد. در انتها مجدد باید یادآور شد که قیمت دلار در سال ۹۶ برگرفته و متاثر از تمام عوامل یاد شده می باشد.

صرافی تاجمیر- http://tajmirexchange.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۳۲
sarafi sa

آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی با حمایت همه جانبه از طلا همراه بود. به نحوی که در این مدت سپری شده از سال نو میلادی حمایت های فنی از طلا را شاهد بودیم. علاوه بر این، اخبار سیاسی به نفع اونس طلا بود که مهمترین این اخبار حمله آمریکا به سوریه، تنش میان آمریکا و کره شمالی و همچنین انتخابات پیش روی ریاست جمهوری فرانسه است. البته نظرسنجی هایی که در برخی نشریات و سایت های معتبر نیز انجام می شد دلالت بر همین رشد صعودی اونس طلا را داشت. طلا آغاز سال خود را با ثبات قیمتی شروع نمود. این قیمت در محدوده ۱.۲۵۴ دلار بود. اما در این زمان با افت شاخص دلار و سهام شرکت های آمریکایی همراه شد و توجهات را به سمت طلا جلب نمود و حمایت ها از این فلز زرد شروع شد و معامله گران خریدهای خود را آغاز نمودند. برهه دیگر از این سال مصادف شد با تنش های سیاسی موجود بین آمریکا، سوریه و کره شمالی که جهش ۲۰ دلاری اونس را به همراه داشت و رسیدن به نقطه اوج خود یعنی ۱.۲۷۴ دلار. به نحوی که از طلا به عنوان یک دارایی امن جهت سرمایه گذاری نام برده شد و با اقبال معامله گران مواجه شد. تمامی این عوامل و اخبار مثبتی که از گوشه و کنار جهان به خصوص از آمریکا برای طلا به گوش می رسید، مقدمات رشد قیمتی این فلز زرد را فراهم نمود. علی الخصوص تحلیل های فنی که از سوی کارشناسان این حرفه انجام می شد فعالان این عرصه را مجاب به خرید نمود. در نهایت قیمت اونس تا ۱.۲۸۷ دلار بالا رفت و همان طور که اشاره شد به سرمایه گذاری امنی برای این دسته از معامله گران تبدیل شد. اما ادامه امیدها به افزایش نرخ اونس همچنان وجود داشت که به ناگاه با فروش برخی از فعالان این بازار مواجه شد. آنچه دلیل این موضوع اعلام شد شناسایی سود بود. تا حدودی منجر به افت قیمت طلا شد و روند آن را مورد اصلاح قرار داد. در مجموع آنچه از تحلیل ها و اخبار منتشره صادر می شود باید به انتظار رشد طلا در ماه-های آینده سال ۲۰۱۷ بود. این افزایش قیمت و روند صعودی که اونس به خود گرفت را می¬توان در همین آغاز هفته معاملات طلای ایران به طور عین دید به نحوی که قیمت سکه با رشد ۵۰.۰۰۰ ریالی قرار گرفت و به عدد ۱۲.۱۸۰.۰۰۰ریال رسید. به هر ترتیب باید منتظر آغاز این هفته معاملات اونس طلا باشیم و دید که چه اتفاقاتی گریبان  این فلز زرد را خواهد گرفت.


صرافی تاجمیرhttp://tajmirexchange.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۱۷
sarafi sa

معاملات آتی سکه بورس کالا می توان در دو عامل تاثیر گذار داخلی و خارجی مورد ارزیابی قرار داد. از نظر داخلی می توان گفت قیمت و نوسانات دلار تأثیر بسزایی در این معاملات دارد. با توجه به روند قیمتی دلار در چند ماه اخیر، این ارز مؤثر، علاقه ای به کاهش قیمت به زیر ۳۷.۰۰۰ ریال را ندارد و حرکت آن در این مدت بین ۳۶.۵۰۰ ریال تا ۳۷.۵۰۰ ریال نوسان قیمتی داشته است.

با کمی دقت ملاحظه می شود هر زمان از این دو بازه، تجاوز قیمتی داشته با دخالت دولت و در راس آن بانک مرکزی و صرافی های منتسب به بانکها، با عرضه روبرو شده است و این طور به نظر می رسد که دولت خود علاقه به افزایش قیمت لااقل تا زمان ثبات اقتصادی ندارد. اما عامل اصلی و تاثیرگذار دیگر بر نمادهای آتی مورد معامله در بورس کالای ایران نوسانات اونس طلاست.

زیرا که آنچه در سال گذشته از نوسانات اونس مشاهده شد و بازه قیمتی که از خود به جای گذاشت (۱.۱۹۰-۱.۲۷۰ دلار) نشان داد که هر زمان اونس تمایل به صعود داشته باشد، معاملات آتی نیز به همان سمت سوق پیدا می کند و هر زمان که بهای اونس جهانی طلا کاهشی باشد، معاملات آتی هم روند کاهشی را تجربه کرده است. این نشان از تاثیر فراوانی است که اونس طلا بر معاملات چه در تابلو آتی و چه در بازار نقدی این فلز گرانبها دارد. در واقع به بیان ساده تر می توان این نتیجه را گرفت که بازار آتی متاثر از نوسانات بهای اونس طلا است.

اما می توان معاملات اونس طلا را در آینده رو به بالا ارزیابی کرد زیرا با توجه به مسائل سیاسی پیش آمده علی الخصوص در آمریکا و سیاست های غیر پیش بینی رئیس جمهور این کشور و پیامدهای این سیاست ها، علت اصلی خروج سهامداران و افت شاخص سهام آمریکا و ورود این گروه از افراد به بازار معاملات طلا شده است. لذا این فلز گرانبها را بازاری امن برای سرمایه گذاران آینده نگر قرار داده است.

 صرافی تاجمیر- http://tajmirexchange.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۵۸
sarafi sa

قیمت انس جهانی طلا در سال ۲۰۱۶ افت و خیزهای زیادی را تجربه کرد. طلا در این سال با رکورد شکنی های پی در پی، چندین بار بازده فصلی را در سه دهه گذشته شکست و قیمت های بالاتر از ۱.۳۳۰ دلار را هم به خود دید. در پایان سال ۲۰۱۶ و با انتخاب ترامپ، طلا پس کمی رشد، بر خلاف انتظارات، وارد فاز نزولی شد. با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و تقویت شاخص دلار، طلا مسیر نزولی خود را در سال ۲۰۱۷ ادامه داد.

قیمت سکه تمام بهار آزادی هم از سه عامل قیمت جهانی طلا، نرخ تسعیر دلار به ریال و میزان عرضه و تقاضای داخلی تبعیت می کند. هر چند تا پایان آذر ماه سال گذشته تمام عوامل و به خصوص قیمت های اونس طلا در بازارهای جهانی و دلار در صرافی ها روند افزایشی داشت، ولی در فصل پایانی سال ۱۳۹۵، دو عامل ذکر شده، مسیر نزولی را انتخاب کردند. این بار با افزایش تقاضا و ورود سکه بازان به بازار، کاهش قیمت سکه متوقف و در هفته های پایانی سال، این روند صعودی هم شد.

بدین ترتیب تا آخرین روز سال هم قیمت سکه زیر کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیامد. با توجه به قیمت ذاتی سکه که در حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برآورد می شد، حبابی در حدود صدهزار تومان ایجاد شد. سکه تمام بهار آزادی که سال ۹۵ را با قیمتی در حدود یک میلیون تومان آغاز کرده بود، در پایان سال به بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. در شرایط نامناسب اقتصادی که بسیاری از فعالیت های اقتصادی سودی را برای سرمایه گذاران خود به همراه نداشتند، سکه برای سرمایه گذاران، طلایی ظاهر شد و بازده ۵/۱۸ درصدی را ثبت کرد. بدین ترتیب طلا و بازار بدهی بیشترین بازده را در سال گذشته ایجاد کردند.

صرافی تاجمیر- http://tajmirexchange.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۵۴
sarafi sa

آغاز معاملات این هفته بازارهای جهانی، با رشد بازارهای سهام و شاخص دلار همراه بود که این امر باعث شد تا رشد قیمت طلا تحت فشار قرار گیرد. مجموع این عوامل نوسان کاهشی در این فلز گرانبها را موجب شد. از نکات شایان ذکر که منجر به احتیاط بیشتر معامله گران در بازارهای جهانی شده است ملاقات روز جمعه روسای جمهور آمریکا و چین بر سر اختلافات به وجود آمده میان این دو غول بزرگ جهان است.

از جمله اختلافات میان این دو کشور بر سر سیاست های اقتصادی چین است که منجر به بروز مشکلات داخلی در اقتصاد امریکا شده است. دیگر مسئله قابل طرح در این جلسه نگرانی هایی که دولت کره شمالی برای دولت آمریکا به وجود آورده است، که باید منتظر ماند و دید خروجی و تصمیمات مهم این جلسه چه نتیجه ای را در بر خواهد داشت. همچنین در این روز باید منتظر انتشار آمار اشتغال زایی توسط آمریکا باشیم که خود نقش به سزایی در قیمت اونس طلا خواهد داشت. از سویی دیگر افزایش نرخ بهره که توسط فدرال رزرو در ماه های گذشته مورد بحث بسیاری از کارشناسان قرار گرفته بود و سدی برای عدم افزایش قیمت طلا شده بود.

بنا بر آنچه از اخبار بانک مرکزی آمریکا به گوش می رسد به زودی این طرح اجرایی نخواهد شد. همچنین به عقیده برخی تحلیل گران شکسته شدن مرز روانی ۱.۲۵۵ دلار برای اونس بسیار دشوار و مخاطره آمیز به نظر می رسد به تمامی این عوامل باید پایان سرعت گرفتن رشد اقتصادی چین که از اوایل سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود را بیافزاییم که تمامی این عوامل انتظارات را برای رشد بهای اونس جهانی طلا کاهش می دهد.

به هر ترتیب باید منتظر اتفاقات و خروجی جلسه روز جمعه روسای جمهور آمریکا و چین باشیم تا بتوان حرکت این فلز گرانبها و به تبع آن دلار را تشخیص داد.

 صرافی تاجمیر - http://tajmirexchange.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۶ ، ۱۱:۵۸
sarafi sa

قیمت جهانی نفت در آخرین روز معاملات هفته گذشته روندی صعودی را طی کرد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در این روز با ۲۹ سنت افزایش قیمت به ۵۵ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت نفت سبک آمریکا نیز ۷ سنت افزایش یافت و به ۵۳ دلار و ۴۰ سنت رسید. انتشار گزارشی مبنی بر اینکه اوپک ممکن است توافق کاهش تولید را تمدید نماید عامل افزایشی شدن قیمت نفت در روز جمعه بوده است. قیمت نفت از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون در حدود ۵ درصد افزایش داشته است. اما در بازار فلزات گرانبها قیمت جهانی طلا کاهشی بود. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه در برابر ۱۲۳۹ دلار معامله شد که این رقم نسبت به روز قبل از آن افت ۲.۵ دلاری داشته است.


صرافی تاجمیرhttp://tajmirexchange.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۰۸
sarafi sa

آنچه در معاملات دو روز گذشته ارز نمایان بود وجود حجم کم و عدم وجود نوسان در نرخ دلار بود به طوری که دائما در محدوده ۳۷.۵۰۰تا۳۷.۶۰۰ ریال نوسان داشت. در تفسیر آنچه که در بازار ارز حاکم است می توان تنها به این نکته اشاره کرد که معامله گران این گروه احتیاط را شرط دادوستدهای خود قرار داده اند. معامله گران مهم ترین دلیل این کم نوسانی را نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری و نگاه کنترلی که دولت به بازار ارز دارد را علت اصلی این جریان می دانند. اما در معاملات سکه و طلا نگاه سرمایه گذاران به قیمت اونس جهانی است زیرا از نوسانات موجود دلار در ماه های گذشته ناامید شده و تمام نگاه های خود را معطوف به نرخ اونس طلا نموده اند. از مهم ترین عواملی که رشد سرعت قیمت اونس در هفته های گذشته کاهش یافت، می توان به رشد شاخص دلار در بازار آمریکا اشاره کرد. در هفته جاری باید نیم نگاهی به اتفاقات رخ داده ی در پایان هفته گذشته داشته باشیم که در صدر آن حمله نظامی آمریکا به سوریه بود که می تواند عاملی برای افزایش نرخ اونس در بازارهای جهانی باشد. دیگر عاملی که باید سرمایه گذاران مدنظر خود داشته باشند نظر تحلیل گران معتبر کیتکو می باشد که به اتفاق رشد طلای جهانی را پیش بینی نموده اند. آنچه این مدعای تحلیل گران را به اثبات می رساند و باید آنرا مطرح نمود شاید وضعیت مناسب طلا به لحاظ نمودارهای تکنیکالیست. دو عامل ذکر شده در بالا شاید بتواند صعود نرخ اونس را منجر شود اما باید انتظارات معامله گران و ذهنیت آنها در رشد قیمت لحاظ کنیم. در مجموع باید منتظر ماند و دید در هفته پیش رو این اتفاقات چه تاثیری روی قیمت اونس طلای جهانی خواهد گذاشت تا مبنایی برای تصیمیم گیری در معاملات باشد. www.tajmirexchange.com


صرافی تاجمیر - http://tajmirexchange.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۵۸
sarafi sa

قیمت انس جهانی طلا در سال ۲۰۱۶ افت و خیزهای زیادی را تجربه کرد. طلا در این سال با رکورد شکنی های پی در پی، چندین بار بازده فصلی را در سه دهه گذشته شکست و قیمت های بالاتر از ۱.۳۳۰ دلار را هم به خود دید. در پایان سال ۲۰۱۶ و با انتخاب ترامپ، طلا پس کمی رشد، بر خلاف انتظارات، وارد فاز نزولی شد. با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و تقویت شاخص دلار، طلا مسیر نزولی خود را در سال ۲۰۱۷ ادامه داد.

قیمت سکه تمام بهار آزادی هم از سه عامل قیمت جهانی طلا، نرخ تسعیر دلار به ریال و میزان عرضه و تقاضای داخلی تبعیت می کند. هر چند تا پایان آذر ماه سال گذشته تمام عوامل و به خصوص قیمت های اونس طلا در بازارهای جهانی و دلار در صرافی ها روند افزایشی داشت، ولی در فصل پایانی سال ۱۳۹۵، دو عامل ذکر شده، مسیر نزولی را انتخاب کردند. این بار با افزایش تقاضا و ورود سکه بازان به بازار، کاهش قیمت سکه متوقف و در هفته های پایانی سال، این روند صعودی هم شد.

بدین ترتیب تا آخرین روز سال هم قیمت سکه زیر کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیامد. با توجه به قیمت ذاتی سکه که در حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برآورد می شد، حبابی در حدود صدهزار تومان ایجاد شد. سکه تمام بهار آزادی که سال ۹۵ را با قیمتی در حدود یک میلیون تومان آغاز کرده بود، در پایان سال به بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. در شرایط نامناسب اقتصادی که بسیاری از فعالیت های اقتصادی سودی را برای سرمایه گذاران خود به همراه نداشتند، سکه برای سرمایه گذاران، طلایی ظاهر شد و بازده ۵/۱۸ درصدی را ثبت کرد. بدین ترتیب طلا و بازار بدهی بیشترین بازده را در سال گذشته ایجاد کردند.

ارز و صرافی تاجمیر 

http://tajmirexchange.com


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۰۱
sarafi sa

قیمت جهانی نفت در آخرین روز معاملات هفته گذشته روندی صعودی را طی کرد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در این روز با ۲۹ سنت افزایش قیمت به ۵۵ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت نفت سبک آمریکا نیز ۷ سنت افزایش یافت و به ۵۳ دلار و ۴۰ سنت رسید. انتشار گزارشی مبنی بر اینکه اوپک ممکن است توافق کاهش تولید را تمدید نماید عامل افزایشی شدن قیمت نفت در روز جمعه بوده است. قیمت نفت از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون در حدود ۵ درصد افزایش داشته است. اما در بازار فلزات گرانبها قیمت جهانی طلا کاهشی بود. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه در برابر ۱۲۳۹ دلار معامله شد که این رقم نسبت به روز قبل از آن افت ۲.۵ دلاری داشته است.



صرافی تاجمیر -


 http://tajmirexchange.com

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۵۰
sarafi sa