صرافی تاجمیر

شرکت تضامنی تاجمیر ریاحی و شرکا در سال ۱۳۸۶ پس از اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی ایران در شهر اصفهان با شماره ثبت ۳۴۱۸۶ تاسیس و راه اندازی گردید. در این سال ها، صرافی تاجمیر با بهره مندی از امکانات گروه تاجمیر ریاحی، در ارائه خدمات ارزی در عرصه بین المللی، هوشمندانه به جلو حرکت کرده و با استفاده از توان تخصصی خود در داخل کشور و اخذ مجوزهای مورد نیاز، گستره فعالیت های خود را به طور مستمر توسعه داده است. این شرکت با رعایت کلیه مقررات عرف و بین المللی و استفاده از قابلیت های حرفه ای خود به خصوص در کشورهای کانادا، امارات و هنگ کنگ، توانسته نقش بسیار موثری در پیشبرد فعالیت های اقتصادی داشته باشد.

از ویژگی های منحصر به فرد این شرکت، ارتباط مناسب با شرکت ها و مجموعه های بزرگ کشور و بانک های تراز اول داخلی و بین المللی است. همچنین صرافی تاجمیر مفتخر است با استفاده از فضای مجازی و ارائه خدمات الکترونیکی و به لطف تجربه و تخصص مدیران مجرب خود، خدماتی شایسته و دائمی را به هموطنان عزیز و فعالان اقتصادی داخل و خارج از کشور ارائه نماید. همکاری با اکثر صرافی های معتبر و مجاز در تهران و سایر کلانشهرهای کشور و برخی کشورهای دیگر و استفاده از جدیدترین خدمات بانکی از سایر مشخصه های این صرافی است.

صرافی تاجمیر با برخورداری از ده ها پرسنل متخصص با تحصیلات عالیه در داخل و خارج از کشور، علاوه بر ارائه انواع خدمات ارزی، در عرصه جهانی نیز توانسته با استفاده از روش ها و ابزارهای مالی، امکانات ویژه ای جهت جلوگیری از ضررهای احتمالی و حتی ایجاد سودآوری فراهم آورد. امروزه با متحول شدن تبادلات ارزی، داشتن مشاوری حرفه ای در زمینه فعالیت های مالی بین المللی، برای شرکتهای تجاری و بازرگانی که خدمات و محصولات خود را در بازارهای جهانی عرضه می کنند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

موسسین صرافی همواره معتقدند رشد هر موسسه اقتصادی نه تنها بر ارائه خدمات مناسب و حرفه ای به مشتریان و رعایت اصول و قوانین بین المللی، بلکه بر آینده نگری و نوآوری در ارائه خدمات و محصولات جدید استوار است. بر اساس همین اعتقاد، صرافی تاجمیر در دوره کوتاه فعالیت خود، توانسته از ساختار یک صرافی سنتی به موسسه ای جهان تراز با ارائه خدمات گوناگون مالی و برخورداری از برترین استانداردها و روشهای بین المللی ترقی نماید.

طبقه بندی موضوعی

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

بازارهای جهانی علی الخصوص بازار معاملاتی اونس طلا که از هفته قبل منتظر نتایج انتخاباتی روز یکشنبه فرانسه بود، در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته خود دچار افزایش قیمت شد. این افزایش قیمت در بازار سهام های اروپایی و همچنین افزایش ارزش یورو در مقابل دلار بیشتر خودنمایی کرد. با آغاز به کار بازارهای جهانی در هفته جدید و با توجه به پیروزی ۶۶ درصدی ماکرون در انتخابات فرانسه انتظارها به ادامه افزایش قیمت¬ها در بازارهای سهام اروپا بود. اما به ناگاه تمام این بازارها دچار افت شدند. به طوری که ارزش یورو در مقابل دلار روند کاهشی به خود گرفت و همین مساله موجبات فشار بر اونس طلای جهانی را فراهم نمود. در طرف مقابل رشد بهای نفت خام و تعدیل روند هفته گذشته این طلای سیاه به نفع طلا کار کرد و توانست جلوی فشارهای کاهشی ایجاد شده را بگیرد. اونس طلا آغاز این هفته معاملات خود را با بهای ۱.۲۳۰ دلار آغاز نمود و در همین مرز در حال نوسان است. آنچه که مسلم بود و کارشناسان بازارهای جهانی اعتقاد راسخ به آن داشتند این بود که انتخاب ماکرون منجر به سقوط بهای طلا خواهد شد. زیرا که او طرفدار کسب و کار و ماندن فرانسه در اتحادیه اروپا است. اما با شروع به کار معاملات عکس این عمل اتفاق افتاد و شاهد آن بودیم که فعالان این بازار جهت عکس گرفته و در حمایت از طلا برآمدند به طوری که قیمت اونس طلا رو به بالا رفت. اگر نگاهی به نظرات کارشناسان و اهل فن این حوزه بیاندازیم خواهیم دید آنان بر این عقیده هستند که سرمایه گذاران بیشتر توجه خود را معطوف به مسائل اساسی داده های اقتصادی منطقه یورو گذاشته و منتظر اثرات انتخاب ماکرون بر سیاست پولی بانک مرکزی اروپا هستند. به این معنا که آنها در انتظار تصمیمات اقتصادی رئیس جمهور جدید فرانسه هستند تا ببینند تا چه اندازه توان اجرای برنامه های اقتصادی خود را خواهد داشت. نگاهی کوتاه هم اگر به بازار داخلی سکه و طلای خودمان بیاندازیم، به این نکته خواهیم رسید که رفتار معامله گران موید همین فعل و انفعالات جهانی است. بعداز افت های روزهای گذشته سکه و با توجه به توقف کاهش اونس و رشد ناچیز آن، قیمت سکه در بازار داخلی مجدد افزایش پیدا کرد و با ۴۰ هزار ریال افزایش به قیمت ۱۲.۰۱۰.۰۰۰ ریال رسید. این تحولات نشان¬دهنده این است که بازار داخلی ایران تا چه حد متکی و دنبال رو بازارهای جهانی علی الخصوص بازار اونس طلا است.


صرافی تاجمیرhttp://tajmirexchange.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۳۸
sarafi sa

در معاملات روز پنج شنبه، دلار بالاترین میزان رشد قیمتی خود را در هفته های گذشته رقم زد تا قیمت این ارز مطابق آمار شبکه اطلاع رسانی اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران با ۲۵۰ ریال افزایش نسبت به روز چهارشنبه به قیمت ۳۷.۴۹۰ ریال رسید. البته آمار معاملات برخی از صرافی ها، افزایش قیمت تا ۳۷.۶۲۰ ریال را هم نشان می دهد.

این افزایش قیمت منجر شد تا روند کاهشی که از هفتم دی اغاز شده بود متوقف شود. معاملات ساعات ابتدایی امروز هم نشان می دهد که دلار روند افزایشی خود را حفظ کرده است و ظاهرا حرکت در کانال صعودی آغاز شده است. با وجود افزایش قابل قبول نرخ دلار در روز پنجشنبه، بازده هفتگی آن منفی بود. رسیدن به کف قیمتی ماه های گذشته، مقاومت سرمایه گذاران سکه برای کاهش قیمت دلار، افزایش نسبی نرخ حواله دلار و افزایش تقاضای پایان سال، مجموع عواملی است که می توان به برگشت دلار به مدار صعودی نسبت داد.

سکه طلا که چند روزی بر خلاف کاهش دلار، مسیر صعودی را در پیش گرفته بود، روز پنجشنبه همسو با دلار، با کمی رشد در محدوده کانال یک میلیون و ۲۰۰ تومان آرام گرفت. رشد سکه در حالی اتفاق افتاد که بهای اونس جهانی با کاهش همراه بود و تا مرز هزار و ٢٠٠ دلار پایین آمد، با این وجود سکه به کاهش بهای طلای جهانی اهمیت نداد و خود را با روند افزایشی قیمت دلار هماهنگ نمود. با وجود کاهش قیمت دلار در هفته های گذشته و مقاومت سکه برای کاهش، حبابی هر چند اندک در آن شکل گرفته است. شاید به همین دلیل است که از ساعات اولیه امروز، قیمت سکه تمایلی به رشد ندارد.

با این حال در معاملات روز جمعه اونس جهانی قیمت این فلز گرانبها به زیر سطح هزار و ٢٠٠ دلار رسید و این افت قیمت انت ظارات کاهشی شماری از سکه بازان را تقویت نمود.

 صرافی تاجمیر-http://tajmirexchange.com 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۲۲
sarafi sa

بازار آتی معاملات سکه بورس کالا طی هفته سپری شده با ریزش ارزش و تعداد معاملات همراه بوده است. به طوری که با مقایسه آن با هفته های گذشته متوجه ریزش ۳۷هزار تایی در حجم و در رقم با ۲۰.۴۸۳ به کار خود پایان داده است. دلیل این افت و خیز بازار آتی را می توان از این دیدگاه مورد ارزیابی قرار داد که افزایش قیمت در این بازار هنگامی به وقوع پیوست که اونس جهانی طلا توانست محدوده قیمتی ۱.۲۵۰ دلاری را پیموده و آن را با قدرت رد نماید. البته دلیل این افزایش قیمت به عقیده کارشناسان و تحلیل گران این حوزه مناقشات و درگیری های شبه جزیره کره بوده است. که به نوعی یک جو سیاسی متشنج را ایجاد نموده است. و رهبر کره شمالی همچنان بر تصمیم خود پاینبد است و یک ناامنی را در منطقه به وجود آورده است. اما دلیل افت قیمت اونس طلا و به تبع آن پایین آمدن قیمت سکه در بازارهای داخلی را می توان منصوب به انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه دانست. هنگامی که ماکرون در انتخابات دور اول توانست با اختلاف اندکی نسبت به رقیب خود به پیروزی رسد اونس طلا به کاهش بهای خود سوق پیدا نمود و روند کاهشی به خود گرفت.

دلیل این امر هم چیزی جز کاهش ارزش یورو و تقویت شاخص دلار و به پیرو آن کاهش ارزش طلا را به دنبال داشت. زیرا که این دو در تضاد با یکدیگر هستند. اما بازار معاملات آتی تمایل بیشتری از خود به نسبت بازار نقدی سکه به نوسانات بازار طلا نشان داد. دلیل این مدعا را می توان در کاهش¬های اخیری که در بازار آتی به وجود آمده دید. هر موقع اونس طلا دچار ریزش و افت شد، آتی طلا به پیروی از اونس دچار افت قیمت شده است. دلیل آن هم به فاصله قیمتی است که در دورترین نماد قابل معامله آتی و بازار نقدی در جریان است و این فاصله قیمتی در حدود ۱۵۰.۰۰۰تومان است.

این اختلاف موجود باعث عکس العمل بیشتر نمادهای آتی در مقابل ریزش های اونس شده است. اما این تاثیر در بازار نقدی به شدت آتی نیست و کمی نامحسوس تر است. از این مطالب می توان به این نتیجه رسید که معاملات آتی سکه پیروی بسیار زیادی از نوسانات اونس طلا دارد و این موضوع را در معاملات فعالان بازار آتی می توان به عینه مشاهده نمود. هر زمان اونس طلا دچار افت و خیز شود به تبع آن نمادهای معاملات آتی نیز دستخوش تغییرات قیمتی خواهند شد.

صرافی تاجمیر 

http://tajmirexchange.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۳۰
sarafi sa

شاخص دلار با توجه به سیاست های در پیش گرفته شده از سوی رئیس جمهوری آمریکا روند نزولی به خود گرفته است. دلیل آن هم زیانی است که اقتصاد آمریکا از این افزایش شاخص دلار خواهد دید. مهمترین اثر، کاهش توان صادراتی آمریکاست. در پی این تصمیم شاخص دلار در بازارهای آسیایی به کمترین میزان خود رسید. این اتفاق منجر به این شد که طلای جهانی هم رشد آنچنانی از خود نشان ندهد و در همان قیمتهای خود باقی بماند. به عقیده کارشناسان، تئوری اقتصادی که رابطه بین ارزش دلار و قیمت طلا در جریان بود به شدت زیر سئوال رفته است.

زیرا هر زمان شاخص دلار دچار کاهش می شد، به دنبال آن قیمت طلا افزایش می یافت اما در این مدت شاهد عدم این انعکاس بودیم. این سیاستهای جهانی اثر مستقیم خود را در بازار نقدی و آتی سکه ایران نیز برجا نهاده است. به طوری که شاهد عدم نوسان سکه در بازارهای داخلی خود هم هستیم. به طور واضح تر می توان این گونه بیان نمود که در بازار داخلی هر زمان طلای جهانی افزایش نرخ داشت، پیرو آن در بازار نقدی و آتی نیز همین روند قابل پیش بینی بود. در کاهش نرخ همین رویه اتفاق می افتاد. آنچه کارشناسان و تحلیل گران معاملات آتی سکه بیان دارند وجود حباب در بازار سکه است.

آن طور که مشهود است تا این حباب قیمتی از بین نرود همچنان این رفتار را در بین معامله گران شاهد خواهیم بود. تمامی عوامل یاد شده بیانگر این موضوع است که فعالان این بازار نسبت به افزایش قیمت سکه مقاومت نشان داده و علاقه فراوانی به نزول قیمتی آن دارند. به طور ساده تر می توان عنوان نمود که سکه خود را آماده نزول قرار داده است. به عقیده کارشناسان این حباب قیمتی به ۷۰۰.۰۰۰ ریال رسیده است. باید منتظر ماند و دید چه زمان این حباب قیمتی خواهد شکست و این فلز زرد، روند نزولی به خود خواهد گرفت.

 

صرافی تاجمیر http://tajmirexchange.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۲۶
sarafi sa

با مشخص شدن نتیجه دور اول انتخابات فرانسه و پیروزی خفیف ماکرون، ارزش یورو در مقابل رقیب سنتی خود یعنی دلار افزایش پیدا کرد. از آنجا که ماکرون کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه را حامی اتحادیه اروپا و مورد علاقه کسب و کار می دانند این امر موجب تقویت شاخص های سهام در آسیا و اروپا شد. به طبع آن شاخص طلا و نزول اونس پیامد این اتفاقات بود. اونس طلا در بازارهای جهانی دچار کاهش خرید شد و این سرمایه امن دچار کاهش قیمت شد. به نحوی که قیمت اونس که در محدوده ۱.۲۸۴ دلار در پایان معاملات هفته گذشته بود با تحولاتی که در فرانسه اتفاق افتاد در آغاز معاملات این هفته خود با کاهش معناداری روبرو شد و به ۱.۲۷۶ دلار رسید. این قیمت نتیجه عواملی بود که به آن اشاره شد.

اتفاق جالب توجه پس از پایان بازار معاملات آسیا و اروپا بود. آنجایی که می توان نقطه عطف قیمت اونس طلا نامید و آن شروع معاملات بازار آمریکا بود به نحوی که در پایان معاملات نیویورک، قیمت طلا بر روی ۱.۲۷۶ دلار ایستاد. اما در بازار داخلی ارز کشور و با آغاز به کار آن رشد اندک ده ریالی و رسیدن نرخ دلار به قیمت ۳۷.۵۶۰ ریال را بودیم. آنچه در بازار این روزها مشهود بود همان سناریوی تکراری که در سال های گذشته اتفاق افتاد و آن عرضه توسط بازار ساز و کنترل نرخ ارز. دولت حاضر به نوسان شدید دلار نیست.

علی الخصوص با توجه به فرصت باقیمانده تا انتخابات و تمام سعی خود را در جلوگیری از نوسان زیاد دلار را دارد. به طبع این جریانات افزایش نرخ یورو را در بازارهای داخلی شاهد بودیم. در هرحال باید به انتظار دور دوم انتخابات در فرانسه باشیم و ببینیم که چه شخصی رییس جمهور آینده فرانسه خواهد شد. و در این بازه تا دور دوم انتخابات احتیاط فعالان شرط اول معاملات آنها است. و این رفتار محتاطانه در معاملات این گروه به وضوح قابل رویت است.

 www.tajmirexchange.com


صرافی تاجمیرhttp://tajmirexchange.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۱۴
sarafi sa

بازار معاملات جهانی اونس طلا همچنان تحت شعاع بازار معاملات سهام در اروپا قرار دارد. دلیل این مدعا افزایش حجم معاملات بازارهای سهام و ورود معامله گران به این سمت از بازار است و نتیجه این تصمیم، که از سوی معامله گران اتخاذ شد برابر شد با کاهش بهای اونس جهانی و افت این فلز گرانبها. نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو از دیروز آغاز به کار کرده است. این جلسه در خصوص نرخ بهره آمریکا تصمیم گیری خواهد شد. اما به عقیده کارشناسان نباید منتظر خبر تازه ای از این نشست باشیم زیرا این عده از تحلیلگران معتقدند اتفاق و تصمیم تازه ی در خصوص نرخ بهره آمریکا گرفته نخواهد شد.

دلیل آنها بر این اصل استوار است که طبق اطلاعات و داده های نامناسبی که از جانب دولت آمریکا صادر شده است احتمال هیچ افزایشی در نرخ بهره آمریکا وجود نخواهد داشت. تمامی این عوامل دست بر دست هم داد تا فعالان عرصه طلا و اونس از این بازار خارج شده و موجبات کاهش بهای اونس جهانی را فراهم آورند به طوری که قیمت اونس با کاهش ۱۲ دلاری روبرو شد و به ۱.۲۵۶ دلار رسید.

بهای اونس به این کاهش قیمت اکتفا نکرد و در پایان ساعات معاملاتی روز گذشته خود به مرز ۱.۲۵۰ دلار رسید. تنش های موجود در بازار معاملات طلای جهانی همچنان تاثیرگذارترین رکن در معاملات بازار سکه و طلای بازارهای داخلی ماست. و این افت بهای طلای جهانی به طور مستقیم در رفتار فعالان بازار سکه بهارآزادی کاملا هویدا است. همین امر موجبات کاهش ۷۰ هزار ریالی قیمت سکه و رسیدن به ۱۲.۰۹۰.۰۰۰ ریال را فراهم نمود و سکه وارد کانال جدید قیمتی شد. این کاهش قیمت بیشترین افت سکه از ابتدای فروردین ماه بود.

همان طور که عنوان شد اصلی ترین و شاید تنها دلیل این کاهش قیمت افت نابهنگام اونس طلا بود. اما در بازار دلار همچنان سکون و بی تحرکی و عدم وجود نوسان از خصایص این روزهای بازار ارز ایران شده است و همچنان قیمت دلار در محدوده ۳۷۶۰۰ ریال قرار دارد. آنچه مشخص است فعالان این بازار منتظر برگزاری انتخابات و نتیجه آن هستند تا روند آینده این ارز پرطرفدار مشخص شود.

 صرافی تاجمیر - http://tajmirexchange.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۱۸
sarafi sa

افت طلا در معاملات این هفته بازارهای جهانی پیامد رشد شاخص دلار و بهبود شاخص بازارهای سهام بود. خبرهای خوش در اقتصاد ژاپن سیگنال هایی را برای بهبود وضعیت بازار سهام این کشور صادر کرد که پیرو آن منجر به رشد بازارهای سهام آسیایی شد. از طرفی دیگر شایعه تعطیلی دولت آمریکا که در رسانه ها منتشر کرده بودند، منتفی شد و همین امر دلیلی شد بر رشد شاخص دلار.

تمامی این عوامل دست به دست هم داد تا بهای اونس جهانی طلا توام با فشار شده و موجبات کاهش شاخص طلا را فراهم آورد. اونس طلا در پایان معاملات هفته گذشته خود روی ۱.۲۶۸ دلار ایستاد و به کار خود پایان داد. در آغاز معاملات این هفته با توجه به اخباری که مخابره شد تا مرز ۱.۲۶۳ دلار کاهش یافت. خبرهای خوب اقتصادی ژاپن و آمریکا روند شاخص سهام و دلار را افزایشی نمود و همین امر کافی بود برای کاهش ارزش این فلز زرد. طلا که هفته گذشته را با کاهش ۳/۱ درصدی تجربه کرده و به پایان رسانده بود، با انتشار این اخبر مجدد تحت فشار مضاعف قرار گرفت.

اما باید نیم نگاهی هم به تنش های سیاسی موجود در جهان علی الخصوص شبه جزیره کره داشته باشیم، که اگر حادثه به وقوع بپیوندد، مجددا شاهد افزایش قیمت اونس طلا خواهیم بود. اگر هم اتفاقی روی ندهد مجدد بر فشارهای کاهشی بر اونس افزوده خواهد شد. ممکن است حمایتهای قبلی را شکسته و منتظر مرزهای جدید قیمتی باشیم. که اگر این اتفاق روی دهد خواهیم دید که معامله گران شروع به شناسایی سود کرده و اقدام به فروش می نمایند. همین موضوع باعث فشار مجدد بر قیمت اونس خواهد شد. نکته حائز اهمیت دیگر که علاوه بر بازارهای سهام و ارز توانسته برای قیمت اونس حاشیه سازی نماید، افت بهای نفت خام است. این افت تاثیر بسزایی در کاهش بهای اونس طلا داشته است. در بررسی علل افت بهای نفت خام، کارشناسان به این نتیجه رسیده اند دلیل اصلی این کاهش افزایش استخراج نفت توسط ایالات متحده آمریکا بوده که این موضوع خود دلیلی بر کاهش بهای این فلز گرانبها شد.

صرافی تاجمیر - http://tajmirexchange.com


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۰:۵۴
sarafi sa

تازه‌ترین تغییرات نقدینگی از افزایش این شاخص تا ۱۰۶۰ هزار میلیارد تومان در پایان خردادماه امسال حکایت دارد. به گزارش ایسنا، در حالی نقدینگی خود را به مرز ۱۰۶۰ تریلیون رسانده که در مقایسه با خردادماه سال گذشته با رشد ۲۹.۷ درصدی همراه است. این در حالی است که در مقایسه ای دیگر، حجم نقدینگی در پایان بهار امسال نسبت به همین دوره در سال ۱۳۹۲ که حدود ۴۷۲ هزار میلیارد تومان بود رشدی حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان داشته است. از ابتدای سال جاری و در سه ماهه اول حجم نقدینگی نزدیک به ۲۱ هزار میلیارد تومان رشد دارد. در عین حال که نسبت به اسفندماه سال گذشته ۴.۲ افزایش داشته که اگر آن را با رشد نقدینگی در دوره مشابه سال قبل که حدود ۴.۴ درصد بود مقایسه کنیم، نشان‌دهنده کاهش ۰.۲ درصدی در رشد است. نقدینگی در شرایطی مرز هزاران هزار میلیاردی را پشت سر می‌گذارد که با وجود این رقم همچنان بسیاری از بنگاه‌های تولیدی برای تامین سرمایه در گردش با مشکل مواجه اند. هرچند که در این بین رقمی حدود ۴۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی به عنوان تسهیلات سالانه ارائه شده و خود از عوامل فزاینده این شاخص کلان اقتصادی است. از سویی دیگر آزادسازی سپرده‌های قانونی بانک‌ها از ۱۳ به حدود ۱۱ درصد، تحت پوشش قرار گرفتن چند بانک و موسسه در سه سال اخیر از جمله دیگر دلایلی است که تاکنون بانک مرکزی آن را به عنوان عوامل فزاینده نقدینگی در برابر انتقادات مطرح شده نسبت به این موضوع اعلام کرده است. همچنین باید از اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی نیز به عنوان دیگر دلیل افزاینده حجم نقدینگی یاد کرد که در سال‌های اخیر در دوره هایی حساب بانک‌ها نزد بانک مرکزی قرمز بوده و پایه پولی را تحت تاثیر قرار داده است.


صرافی تاجمیرhttp://tajmirexchange.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۰۰
sarafi sa

در آخرین روز پایانی معاملات، بازاراهای بین المللی با انتشار آمارهای ناامیدکننده اقتصادی در آمریکا روبرو شدند. این امر همراه با افت شاخص دلار و به طبع آن موجبات تقویت نسبی قیمت جهانی طلا شد. البته نباید فراموش نمود که قیمت اونس در هفته گذشته کاهش را تجربه کرده بود و این موضوع سبب کاهش تقاضا را برای این کالای امن سرمایه گذاری را فراهم نمود. اما در بازار داخلی کشور شاهد افزایش ناچیز بهای دلار به میزان ۳۰ ریال بودیم. به طوری که قیمت آن را به ۳۷.۶۴۰ ریال رسید. این افزایش قیمت موجب بازدهی مثبت شاخص دلار شد. این اتفاق و مثبت شدن شاخص دلار برای اولین بار در سال ۹۶ اتفاق افتاد. دلیل این امر به اعتقاد فعالان این بازار تحرکات معامله گران آتی بوده است. متعاقب روند معاملات دلار و بی نوسان بودن آن، در معاملات سکه طلا هم شرایط آرامی را سپری می کند و نوسانات ماه های قبل را به خود ندیده است. این موضوع را می توان از قیمت ۱۲.۲۰۰.۰۰۰ ریالی سکه مشاهده نمود که سه روز متوالی است قیمت سکه هیچ نوسانی نداشته و بر روی قیمت ذکر شده باقی مانده است. دلیل این امر را می توان در فضای آرام قیمتی اونس جستجو نمود. بهای اونس هم در محدود ۱.۲۶۰ دلار مانده و هیچ علاقه به نوسان ندارد و این موضوع سبب بی رمقی فعالان بازار سکه را فراهم آورده به طوری که هیچ علاقه به خرید دیده نمی شود. و این کم نوسانی اونس طلا به نوعی معامله گران و فعالان سکه طلای داخلی را در حالت سکون قرار داده است. به هر حال باید منتظر اتفاقات پیش رو باشیم. اتفاقاتی که می تواند مسیر اونس طلا را مشخص کند. مهمترین این جریانات را باید در انتخابات هفته آینده فرانسه جستجو نمود. که به نوعی می تواند روند افزایش یا کاهشی بهای اونس طلا را مشخص نماید. انتخابات ریاست جمهوری کشورمان را هم نباید از ذهن فراموش کنیم زیرا که این انتخاب روند آتی دلار و سکه را تعیین خواهد نمود.www.tajmirexchange.com


صرافی تاجمیر- http://tajmirexchange.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۴۹
sarafi sa

با مشخص شدن نتیجه دور اول انتخابات فرانسه و پیروزی خفیف ماکرون، ارزش یورو در مقابل رقیب سنتی خود یعنی دلار افزایش پیدا کرد. از آنجا که ماکرون کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه را حامی اتحادیه اروپا و مورد علاقه کسب و کار می دانند این امر موجب تقویت شاخص های سهام در آسیا و اروپا شد. به طبع آن شاخص طلا و نزول اونس پیامد این اتفاقات بود. اونس طلا در بازارهای جهانی دچار کاهش خرید شد و این سرمایه امن دچار کاهش قیمت شد. به نحوی که قیمت اونس که در محدوده ۱.۲۸۴ دلار در پایان معاملات هفته گذشته بود با تحولاتی که در فرانسه اتفاق افتاد در آغاز معاملات این هفته خود با کاهش معناداری روبرو شد و به ۱.۲۷۶ دلار رسید. این قیمت نتیجه عواملی بود که به آن اشاره شد.

اتفاق جالب توجه پس از پایان بازار معاملات آسیا و اروپا بود. آنجایی که می توان نقطه عطف قیمت اونس طلا نامید و آن شروع معاملات بازار آمریکا بود به نحوی که در پایان معاملات نیویورک، قیمت طلا بر روی ۱.۲۷۶ دلار ایستاد. اما در بازار داخلی ارز کشور و با آغاز به کار آن رشد اندک ده ریالی و رسیدن نرخ دلار به قیمت ۳۷.۵۶۰ ریال را بودیم. آنچه در بازار این روزها مشهود بود همان سناریوی تکراری که در سال های گذشته اتفاق افتاد و آن عرضه توسط بازار ساز و کنترل نرخ ارز. دولت حاضر به نوسان شدید دلار نیست.

علی الخصوص با توجه به فرصت باقیمانده تا انتخابات و تمام سعی خود را در جلوگیری از نوسان زیاد دلار را دارد. به طبع این جریانات افزایش نرخ یورو را در بازارهای داخلی شاهد بودیم. در هرحال باید به انتظار دور دوم انتخابات در فرانسه باشیم و ببینیم که چه شخصی رییس جمهور آینده فرانسه خواهد شد. و در این بازه تا دور دوم انتخابات احتیاط فعالان شرط اول معاملات آنها است. و این رفتار محتاطانه در معاملات این گروه به وضوح قابل رویت است.

صرافی تاجمیر - http://tajmirexchange.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۳۰
sarafi sa