صرافی تاجمیر

شرکت تضامنی تاجمیر ریاحی و شرکا در سال ۱۳۸۶ پس از اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی ایران در شهر اصفهان با شماره ثبت ۳۴۱۸۶ تاسیس و راه اندازی گردید. در این سال ها، صرافی تاجمیر با بهره مندی از امکانات گروه تاجمیر ریاحی، در ارائه خدمات ارزی در عرصه بین المللی، هوشمندانه به جلو حرکت کرده و با استفاده از توان تخصصی خود در داخل کشور و اخذ مجوزهای مورد نیاز، گستره فعالیت های خود را به طور مستمر توسعه داده است. این شرکت با رعایت کلیه مقررات عرف و بین المللی و استفاده از قابلیت های حرفه ای خود به خصوص در کشورهای کانادا، امارات و هنگ کنگ، توانسته نقش بسیار موثری در پیشبرد فعالیت های اقتصادی داشته باشد.

از ویژگی های منحصر به فرد این شرکت، ارتباط مناسب با شرکت ها و مجموعه های بزرگ کشور و بانک های تراز اول داخلی و بین المللی است. همچنین صرافی تاجمیر مفتخر است با استفاده از فضای مجازی و ارائه خدمات الکترونیکی و به لطف تجربه و تخصص مدیران مجرب خود، خدماتی شایسته و دائمی را به هموطنان عزیز و فعالان اقتصادی داخل و خارج از کشور ارائه نماید. همکاری با اکثر صرافی های معتبر و مجاز در تهران و سایر کلانشهرهای کشور و برخی کشورهای دیگر و استفاده از جدیدترین خدمات بانکی از سایر مشخصه های این صرافی است.

صرافی تاجمیر با برخورداری از ده ها پرسنل متخصص با تحصیلات عالیه در داخل و خارج از کشور، علاوه بر ارائه انواع خدمات ارزی، در عرصه جهانی نیز توانسته با استفاده از روش ها و ابزارهای مالی، امکانات ویژه ای جهت جلوگیری از ضررهای احتمالی و حتی ایجاد سودآوری فراهم آورد. امروزه با متحول شدن تبادلات ارزی، داشتن مشاوری حرفه ای در زمینه فعالیت های مالی بین المللی، برای شرکتهای تجاری و بازرگانی که خدمات و محصولات خود را در بازارهای جهانی عرضه می کنند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

موسسین صرافی همواره معتقدند رشد هر موسسه اقتصادی نه تنها بر ارائه خدمات مناسب و حرفه ای به مشتریان و رعایت اصول و قوانین بین المللی، بلکه بر آینده نگری و نوآوری در ارائه خدمات و محصولات جدید استوار است. بر اساس همین اعتقاد، صرافی تاجمیر در دوره کوتاه فعالیت خود، توانسته از ساختار یک صرافی سنتی به موسسه ای جهان تراز با ارائه خدمات گوناگون مالی و برخورداری از برترین استانداردها و روشهای بین المللی ترقی نماید.

طبقه بندی موضوعی

تجارت با لیر و ریال به نفع اقتصاد ایران و ترکیه است

چهارشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۱:۳۷ ب.ظ

نعمت زاده که روز سه شنبه به دعوت نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه برای گفت و گو در خصوص توسعه مناسبات تجاری و رفع موانع بر سر راه مبادلات تجاری دو کشور به آنکارا سفر کرده بود، افزود: پیشنهاد ترکیه برای تجارت با پول ملی بین دو کشور پیشنهاد خوبی است و می تواند راهکار دیگری به مبادلات بازرگانی دو کشور اضافه شود.

به گزارش صرافی تاجمیر به نقل از ایرنا، اخیرا به دنبال بروز نوسان جدی در بازار ارز ترکیه و کاهش ارزش لیر ترک در قبال دلار، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با دعوت از مردم در حمایت از پول ملی گفته بود: کشورهای روسیه، ایران و چین نیز می خواهند با پول ملی مبادلات تجاری داشته باشند و در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است.

نعمت زاده در خصوص مبادلات تجاری با لیر و ریال با یادآوری این که دو طرف توافق اصولی در این زمینه دارند،  گفت: در این زمینه باید راهکاری توسط دو بانک مرکزی ایران و ترکیه بررسی شود و این امر روش خوبی برای توسعه همکاری های است و موجب تقویت ارزش پول دو کشور خواهد شد.

او در خصوص تغییر موازنه تجاری بین ایران و ترکیه به نفع ترکیه بیان کرد: آمار و ارقام نشان می دهد که بدون نفت و گاز، تراز به نفع ترکیه است، اما اگر آمار نفت و گاز را در تجارت لحاظ کنیم، در گذشته همواره تراز تجاری به نفع ایران بوده است.

نعمت زاده اضافه کرد: ترکیه یکی از کشورهایی است که ما روابط اقتصادی و تجاری خوبی داریم و در قالب توافقات روسای جمهوری دو کشور از سه سال گذشته، تحرک تازه ای در مناسبات دو طرف ایجاد شده و قرار است حجم مبادلات تجاری، همکاریهای اقتصادی و سرمایه گذاری های متقابل افزایش پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، روابط ایران با ترکیه به عنوان کشور همسایه و برادر را روابط راهبردی توصیف کرد و گفت: دو سال پیش توافقنامه تجارت ترجیحی را با ترکیه امضا کردیم که البته از ۱۰ سال پیش مقدمات آن شروع شد ولی به خاطر تحریم متوقف شده بود که نهایی و اجرایی شد و در این راستا لیست اقلامی را برای تعرفه های ترجیحی در مرحله اول تهیه کردیم و قرار شد به تدریج با تجارب به دست آمده، این اقلام را افزایش بدهیم که ترکیه در مرحله اول حدود ۱۴۰ مورد تعرفه را کاهش داد و ایران نیز تعرفه ۱۲۵ قلم کالا را کاهش داد.

نعمت زاده گفت: در مذاکرات چند ماهه اخیر اضافه کردن ۶۰ قلم از هر دو طرف به فهرست کالاهای مشمول تعرفه ترجیحی بررسی شد و در مذاکرات وی با نهاد زبیکچی ارزیابی و مقرر شد که تیم های تجاری دو کشور به زودی و در راستای پیشنهاداتی که در جلسه وی با زیبکچی مطرح شد، لیست را نهایی کرده و برای امضای موافقتنامه ای در این زمینه با حضور مقامات دو کشور آماده کنند.

وی افزود: طرف ترک آمادگی خود را اعلام کرد که کل تعرفه های خود را صفر کند، چون تعرفه های آنها معمولا از ۳.۵ تا ۷.۵ درصد بیشتر نیست و ما هم توافق کردیم که به تناسب این تعرفه ها را کاهش دهیم و تقریبا از ۱۰ تا ۳۰ درصد داریم که به طور عمده ۲۰ درصد است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان اظهار کرد: ترکیه همزمان عوارضی را روی بعضی کالاهایی که جزو کالاهای تجارت ترجیحی نبود، اعمال می کرد و در واقع برای شش قلم کالا عوارضی را تعیین کرده بود که شامل کالاهایی چون الیاف پلی استر، شیشه جام و ظروف شیشه ای می شد که در مذاکرات توافق شد که هم ترکیه این عوارض را حذف کند و هم ایران که متقابلا برای دو قلم کالای ترک اعمال می کرد، منصرف شود.

نعمت زاده افزود: در گفت و گو با همتای ترکیه ای مطرح شد که در کنار رفع موانع تعرفه ای، باید چند مانع اصلی دیگر یعنی موانع بانکی و حمل و نقل و مرزی را نیز رفع کنیم.

او با تاکید بر لزوم عادی سازی سریع روابط بانکی و توسعه زیر ساخت های مرزی و موانع حمل و نقل دو طرف گفت: طرف ترک با نظر ایران موافقت کرده که کامیون های ایرانی با همان شرایطی را که کامیون های ترک در داخل ترکیه سوخت گیری کرده و شامل مالیات نمی شوند، بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند و در مقابل ایران نیز ما به التفاوت سوخت را از کامیون های ترکیه در داخل ایران حذف کند.

نعمت زاده در همین حال گفت: این تصمیم باید در سطح وزرای راه و ترابری و کمیسیون مشترک گرفته شود ولی این اولین بار بود که ترکیه پیشنهاد ایران در این زمینه را می پذیرد و من این موضوع را به همکاران خود در ایران منعکس می کنم تا توافقات انجام شده، نهایی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد همکاریهای بانکی ایران و ترکیه نیز اظهار کرد: در نشستی با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی ترکیه و روسای چند بانک بزرگ دیگر گفت و گو خواهیم کرد تا این موانع برداشته شده و عادی شود.

وی ادامه داد: به مخاطبان ترکیه ای خود گفته است که یک سال است برجام اجرایی شده ولی تحول عمده ای در روابط بانکی ایران و ترکیه اتفاق نیفتاده است و قبلا هم یک بانک ترکیه در ایران فعالیت داشت و اکنون هم همین بانک فعالیت دارد.

او در پاسخ به این سئوال که در سال ۲۰۱۶ میلادی حجم مبادلات بازرگانی ایران و ترکیه به هشت میلیارد دلار رسید و این در حالی است که دو کشور هدف ۳۰ میلیارد دلاری را دنبال می کنند و چرا این رقم افزایش نمی یابد؟ گفت: این قابل پیش بینی نیست ولی داریم موانع تعرفه ای را کاهش می دهیم و رسیدن به آن هدف بستگی به تلاشهای بخش خصوصی دو طرف دارد و وظیفه دولت ها هموار کردن مسیر همکاری های تجاری و اقتصادی است.

وی بیان کرد: اقتصاد دو کشور بیش از اینکه رقابتی باشد، مکمل یکدیگر است و کشور ما مزیت هایی در زمینه انرژی، معدن و پتروشیمی دارد و ترکیه نیز به خاطر ارتباطی که با اروپا دارد و در بخشی از زمینه های صنعتی پیشرفت هایی داشته، مزیت هایی دارد و باید با هم کار کرده و از مزیت همدیگر استفاده کنیم و این همکاری ها باید هدف برد ـ برد داشته و دراز مدت باشد و گرنه نمی تواند پایدار باشد.

وی اضافه کرد: من فکر می کنم چون اقتصاد دو کشور مکمل همدیگر است، در زمینه سرمایه گذاری ایران بازار بزرگی است و هم اکنون شماری از شرکت های ترکیه در ایران سرمایه گذاری کرده و فعالیت می کنند.

نعمت زاده بیان کرد: وزیر اقتصاد ترکیه به من گفت که شرکت های ترک مایل هستند در ایران سرمایه گذاری کرده و از طریق ایران به صادرات برای کشورهای منطقه اقدام کنند و این امر مزیت هایی است که در ایران وجود دارد و باید استفاده شود

وی اظهار کرد: ظرفیت همکاری بین دو کشور دو سه برابر حجم کاری فعلی است و روسای جمهوری دو کشور نیز با لحاظ این ظرفیت ها ۳۰ میلیارد دلار را هدف گذاری کرده اند و به نظر من این رقم قابل دسترسی است.


صرافی و ارز تاجمیر

http://tajmirexchange.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۱۶
sarafi sa

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی